04-822-6466

שירותי הדת בישראל

מועצות דתיות ובתי עלמין

המועצה הדתית היא רשות ממלכתית אשר תפקידה לספק את שירותי הדת לתושבים היהודים ברשות המקומית בישראל. פעילות המועצה הדתית משתרעת על פני תחומים רבים בחיי הקהילה כגון: כשרות, נישואין, קבורה, מקוואות, עירובין, פעילות קהילתית של תרבות תורנית ועוד.  

משרדנו יודע להעניק חוות דעת משפטית וליווי מקצועי לראשי המועצות הדתיות ולממונים במועצות הדתיות השונות, במגוון רחב של תחומים ובהן כל הסוגיות המשפטיות הקשורות לענייני כשרות, קבורה, מקוואות ומבני דת, מינוי רבני יישובים ורבני קהילות, מינוי רבני ערים, מכרזי ספקים, הקצאת משאבים לגופי משנה, מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של המשרד לשירותי דת ועוד.

 

בנוסף, משרדנו יודע לגשר במחלוקות פנימיות בין הרשות המקומית למועצה הדתית, בין יו"ר המועצה לרב המועצה, בין המועצה הדתית למשרד לשירותי דת, בין הרב המקומי לרשות המקומית ועוד. 

 

אנו יודעים להציע ייצוג משפטי מלא ומקצועי למועצה דתית בכל עתירה שתוגש נגדה, ומנגד יודעים לעתור בשם האזרח או כל גוף רלוונטי אחר כנגד המועצה הדתית.

אנו יודעים להציע ייצוג משפטי מלא ומקצועי לרשות המקומית כנגד המשרד לשירותי דת, או לרב המקומי כנגד הרשות המקומית ו/או כנגד המועצה הדתית או המשרד לשירותי דת.

   

התמחות ייחודית שלנו, היא מתן יעוץ לראשי מועצות דתיות ו/או לראשי מועצות מוניציפליות ברשויות המקומיות ו/או לרבני ערים, בבניית הרכב המועצה הדתית, אשר יענה על צרכי הרשות המקומית ויעמוד בכל המבחנים הנדרשים, ובהתאם לתקנות שירותי הדת היהודיים [ניהול מועצות], התש"ל – 1970, באופן כזה שהשר לשירותי דת והצוות המשפטי במשרד, לא יוכל לפסול או לערער על ההחלטה עליה הצביעה הרשות המקומית. 

עו"ד הרב ד"ר דורון דנינו, נחשב לאחד המומחים הנחשבים בארץ בתחום זה.

בשנים 2013-2014 שימש עו"ד דנינו כראש מטה השר לשירותי דת (נפתלי בנט, וסגן השר הרב אלי בן דהאן). במסגרת תפקידו היה ד"ר דנינו אחראי בלעדי על מינוי הרכבי המועצות הדתיות בישראל ועל מינוי ממונים למועצות הדתיות. ד"ר דנינו כתב ואף הוציא לפועל את תקנון מינוי רבני יישובים, וזאת לאחר שהצליח להתיר סבך משפטי "שתקע" את המינויים למעלה מעשור שנים, והצליח להביא, באישור השר וסגנו, למינוים בפועל של למעלה משבעים רבני יישובים. 

כרמ"ט השר וסגן השר, הצליח עו"ד דנינו לגשר במחלוקות סבוכות בין ראשי ערים לשר, ובין רבנים לראשי מועצות דתיות, וביצירתיות רבה לצד יושרה מקצועית וחשיבה מחוץ לקופסה הצליח לאשר עשרות רבות של הרכבי מועצות דתיות, ולאשר מינויים רבים.