04-822-6466

ייפוי כח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך 

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מהווה חלופה למינוי אפוטרופוס. ייפוי הכוח המאפשר לכל אדם בגיר, לקבוע מי יטפל בענייניו בעתיד, אם וכאשר לא יוכל לטפל בהם בעצמו. מיופה כוח, יהיה מוסמך לפעול בשם אותו אדם בעתיד כאשר לא יוכל עוד לקבל או לבצע החלטות הנוגעות לעינינו בעצמו, ייפוי כוח מתמשך יכול להתייחס לעניינים רפואיים, אישיים או רכושיים – או רק לחלקם. הוא יכול לכלול גם "הנחיות מקדימות", בהן יבהיר איך הוא מבקש ממיופה הכוח לפעול בעתיד.

מה זה אומר בפועל?

  • ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לך לתכנן את עתידך בשלב שבו הנך בעל יכולת ומסוגלות לקבל החלטות ולבצע פעולות. 
  • בייפוי הכוח המתמשך אתה יכול לקבוע כיצד ייראו חייך בעתיד, אם תגיע למצב שבו לא תהיה מסוגל לקבל החלטות או לנהל את ענייניך בהיבטים מסוימים.
  • בייפוי הכוח המתמשך אתה יכול למנות מראש אנשים שאתה סומך עליהם שיהיו מיופי כוח אשר יפעלו בשמך ועבורך בתחומים שונים הנוגעים לחייך – בעניינים רכושיים, עניינים אישיים או עניינים רפואיים.
  • אתה נותן מראש את ההנחיות למיופה הכוח, ואתה רשאי לפצל את הסמכויות למספר מיופי כוח, בהתאם לרצונך ולהיכרותך אותם ואת אופיים וכישוריהם. 
  • זכור! אתה ממנה מיופה כוח בעודך צלול, וכי ייפוי הכוח ייכנס לתוקף רק לאחר שאתה נעשה "אינו מבין בדבר".  

עו"ד ד"ר דורון דנינו מוסמך מטעם האפוטרופוס הכללי לערוך ייפוי כוח מתמשך לפי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, וכן בוגר השתלמויות מקצועיות בתחום ייפוי כוח מתמשך.